loading...
دکتر سلام | مجله پزشکی
دکتر سلام بازدید : 71 چهارشنبه 24 مرداد 1397 نظرات (0)

در مورد سرگیجه چه می دانید؟ چند نوع سرگیجه داریم؟ آیا می دانید چرا گاهیدچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم ها می شویم و گاهی به زمین می افتیم؟ ما در این مقاله به بررسی انواع سرگیجه پرداخته ایم . با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید با ما همراه باشید. منابعی از لینک ها و سایت ها:


سرگیجه


درمان سرگیجه


سرگیجه در خواب


عوارض سرگیجه


سرگیجه عصبی


سرگیجه و خطرات ناشی از آن

اختلالات اضطراب: سرگیجه، میگرن، بیماری های حرکتی و اختلالات بیشتر در معرض نمایش به صورت اسلایدها نگاهی به سرگیجه امتحان وزوز گوش: چرا گوش هایم زنگ می زنند؟ صدای چرخشی نمایش اسلاید: چرا گوش هایم زنگ می زنند؟ سرگیجه و سرگیجه اغلب به عنوان احساس سرگیجه یا به عنوان یک احساس چرخش توصیف می شود. فرد ممکن است به طور خاص اشاره کند که اتاق به نظر می رسد در اطراف آنها چرخید. سرگیجه گاهی شکایت از دست دادن تعادل یا از دست دادن تعادل است. این اغلب به دلیل سوزش در گوش داخلی (بخشی از گوش است که شامل تعادل، شنوایی نیست). گوش داخلی دارای دو بخش است که به بدن کمک می کند موقعیت خود را در فضا نسبت به گرانش تعیین کند؛ 1) کانال های نیم دایره ای و 2) سالن. سه کانال نیم کره ای وجود دارد که در زاویه ی راست به یکدیگر قرار دارند. این کانال ها با مایع پر می شوند و با یک غشای کریستالی پر از عصبی پر شده اند که اطلاعات را به مخچه منتقل می کند (بخشی از مغز که کنترل تعادل و هماهنگی) را فراهم می کند.


درمان سرگیجه و خطرات ناشی از آن

مغز استخوان اطلاعات را از چشم ها (محرک های بصری) و انتهای عصبی در عضلات مرتبط با خودآزاری (درک حرکت) جمع آوری می کند تا به مغز در ارزیابی جایی که بدن در رابطه با گرانش هر بار که بخشی از آن حرکت می کند. ، هنگامی که سر حرکت می کند، مایع در کانال های نیمه مدور تغییر می کند و این اطلاعات به مغز منتقل می شود. هنگامی که سر متوقف می شود، مایع متوقف می شود، و این اطلاعات به مغز رها شده است. درمان سرگیجه در برخی موارد ممکن است تاخیر کوتاه در انتقال این اطلاعات به مغز باشد. به عنوان مثال، زمانی که یک فرد سوار بر یک چرخ و فلک یا اسپای می شود Ns به سرعت در اطراف حلقه ها، مایع در کانال ها حرکت را افزایش می دهد و هر چند بدن متوقف می شود چرخش، مایع در کانال های نیم دایره ممکن است به حرکت ادامه دهد. این موجب سرگیجه و یا احساس چرخش می شود و ممکن است فرد را به سقوط یا تکان خوردن منجر شود.


سرگیجه در خواب و خطرات ناشی از آن

همچنین ممکن است با استفراغ مرتبط باشد. در حالی که بچه ها سعی در تحریک این دارند علائم در بازی هستند، آنها می توانند برای یک بزرگسال ناراحت شوند. پرش: در بیماران مبتلا به سرگیجه، التهاب مایع و یا تحریک کریستال ها در غشاء که خطوط دیواره های کانال نیم کره خط می تواند باعث چرخش احساس حتی بدون حرکت سر بسیار. اغلب تنها یک کانال درگیر است و بیمار ممکن است بدون علائم باشد، اگر حرکت نکنند. سرگیجه در خواب سرگیجه موضعی پراکسیسمال موضعی (BPPV): ممکن است BPPV زمانی ایجاد شود که کریستالهای گوش داخلی بیرون رانده شوند و کانال های نیم کره را تحریک کنند. اغلب علت پیدا نشده است، اما ممکن است ارتباطی با موقعیت غیر معمول یا حرکت سر وجود داشته باشد. نمونه هایی از جمله حرکت دادن سر به بالا و پایین در حالی که بر روی یک کامپیوتر کار می کنند یا چیزی گردن بالاتر از سطح سر. این بیماری اغلب در افراد بالای 60 سال دیده می شود.


عوارض سرگیجه و خطرات ناشی از آن

لابیرنیت: Labyrinthitis (دخمه پرپیچ و خم = گوش داخلی + Itis = التهاب) ممکن است عفونت ویروسی را ایجاد کند که سبب التهاب در گوش میانی می شود. بیماری منیر: این بیماری یک اختلال جریان است از مایعات گوش داخلی. سه نشانه معمولا همراه با یکدیگر سرگیجه، افت شنوایی و وزوز گوش (زنگ در گوش) است. نوروموسکوپی: این یک تومور خوش خیم گوش است که ممکن است با سرگیجه وجود داشته باشد. نورولوژیک: خیلی کمتر معمولا باعث ایجاد سرگیجه می شود از مغز سکته مغزی، تومورها، تشنج و مولتیپل اسکلروزیس ممکن است عوارض سرگیجه با سرگیجه همراه باشد. تروما: سرگیجه ممکن است نشانه ای از ضربه مغزی و ضایعه سر و گردن کوچک باشد. تصویر ساختار گوش. تصویرسازی ساختارهای اختلالات راهنمای راهنمای گوش: گوش و گوش، حرکت بیمار، لارژینت و اختلالات بیشتر Balance: سرگیجه، بیماری های حرکتی، Labyrinthitis، و بیشتر مواردی که در هنگام احساس سرگیجه رخ می دهد، علائم ناگهانی است. احساس سرماخوردگی، احساس ضعف و ضعف است.


منابع : سرگیجهدرمان سرگیجهسرگیجه در خوابعوارض سرگیجهسرگیجه عصبیدرمان خانگی سرگیجهعلت سرگیجه هنگام دراز کشیدنسرگیجه در حالت خوابیدهسرگیجه و حالت تهوع نشانه چیست؟علت سرگیجه و سنگینی سر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لینکدونی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 347
  • بازدید ماه : 487
  • بازدید سال : 2,044
  • بازدید کلی : 26,184