loading...
دکتر سلام | مجله پزشکی
دکتر سلام بازدید : 99 سه شنبه 20 شهریور 1397 نظرات (0)

افرادی که انحلال و کورتاژ  انجام می دهند، باعث کم شدن خونریزی قاعدگی می شود. این روش با از بین بردن بافت پوشش رحم، خونریزی قاعدگی را کاهش می دهد. ابتدا، دهانه رحم (باز) و سپس ابزار جهت خراش دادن یا مکش کردن بافت وارد می شود. درمان های متعدد D & C ممکن است لازم باشد اگر علائم منوراژی دوباره رخ دهد.


کم شدن خونریزی قاعدگی و راه های جلوگیری از آن

علاوه بر این، با ارائه دهنده مراقبت های پزشکی خود مشورت کنید: دوره های خود را به طور ناگهانی برای بیش از 90 روز متوقف کنید - و شما باردار نیستید پس از گذراندن دوره منظم، بیش از هفت روز خونریزی می کنید خونریزی شدیدتر از حد معمول است و یا بیش از یک پد یا تامپون در هر ساعت کم شدن خونریزی قاعدگی یا دو بار مصرف کنید. دو ساعت شما کمتر از 21 روز یا بیش از 35 روز فاصله دارید. بین دوره ها خونریزی می کنید. در طول دوره شما شدید درد ناگهانی تب می شود و بعد از استفاده از tamponsRemember، ردیابی چرخه قاعدگی شما می تواند به شما در پیدا کردن آنچه که برای شما طبیعی است و چه چیزی نمی تواند کمک کند. اگر سؤال یا نگرانی در مورد چرخه قاعدگی خود دارید، با پزشک خود مشورت کنید.


راهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی و راه های جلوگیری از آن

الگوهای خونریزی مغزی به عنوان شاخص های مربوط به سلامت باروری شناخته می شوند، اگر چه مطالعات اندکی در میان زنان یائسه یائسگی مرتب شده اند. نویسندگان ارزیابی الگوهای خودکشی خونریزی، میزان بروز لکه بینی و ارتباطات با هورمون های تولید مثل در 201 زن در مطالعه Biocycle (2007-2007) با 2 دوره متوالی انجام شده است. الگوهای خونریزی با استفاده از پرسشنامه های روزانه و پیک تگ ها مورد ارزیابی قرار گرفتند. راهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی مدل های ساختاری حاشیه ای برای ارزیابی ارتباط بین غلظت هورمون های درون زا و کل خون گزارش شده پس از آن با استفاده از مدل های وزن خالص خطی ترکیبی و مدل های تحلیل پارامتری بقا مورد استفاده قرار گرفتند. زنان در طی قاعدگی به مدت 5 روز (انحراف معیار: 1.5) در طی 3 روز اول خونریزی شدید داشتند. فقط 4.8٪ از زنان خونریزی متوسطی داشتند.


علت کوتاه شدن دوره پریود و راه های جلوگیری از آن

افزایش کلسترول تحریک کننده فولیکا (β = 0.20، فاصله اطمینان 95٪: 0.13، 0.27) و پروژسترون (β = 0.06، 95٪ اطمینان فاصله: 0.03، 0.09) در طول دوره، خونریزی شدید قاعدگی و فولیکول بالاتر داشت سطح هورمون تحریک کننده همراه با مونومر طولانی تر است. طول و حجم خونريزي بعد از آنوواگالي در مقايسه با دوره هاي تخمكگذاري (متوسط وزني خون: 29.6 در مقابل 47.2 ميليمتر؛ P = 0.07) كاهش يافت. یافته های علت کوتاه شدن دوره پریود تحقیق نشان می دهد که مشخصه های دقیق الگوهای خونریزی ممکن است بینش بیشتری نسبت به آنچه قبلا به عنوان نشانگر غیرمخرب برای وضعیت غدد درون ریز در یک چرخه داده شده اند، به عنوان غربالگری در نظر گرفته شود. کلمات کلیدی: انزال، الگوهای خونریزی، از دست دادن خون قاعدگی، metrorrhagia، هورمون های تولید مثل سلامت و تغییرات در الگوهای خونریزی ممکن است بر کیفیت زندگی زنان قبل و بعد از یائسگی تأثیر بگذارد (1).


درمان خونریزی کم در دوران قاعدگی و راه های جلوگیری از آن

قاعدگی اغلب بی عدالتی در زنان سنین باروری زودرس و در اواخر باروری است، اما تغییرات آن در زنان سن میانی تولید مثل هنوز مشخص نیست (2، 3). علاوه بر این، الگوهای خونريزي نامنظم و خونریزی های نیمه قیمتی ممکن است نشان دهنده اختلال در عملکرد درون ریز و اختلالات رحم باشد و این الگو ها با ناباروری، سرطان تخمدان و تخمدان، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی (4-14) همراه است. مطالعات درمان خونریزی کم در دوران قاعدگی مربوط به خونریزی قاعدگی معمولا در زنان انجام می شود که از کنترل تولد هورمونی استفاده می کنند، از اختلالات خونریزی رنج می برند، سعی در تزریقی دارند یا افرادی که در معرض پیری دهانه رحم هستند (10، 15-21). تغییرات در میزان هورمون های جنسی، به عنوان هورمون در طول دوره قاعدگی بر proliferation و ریختن پوشش اندومتری رحم تاثیر می گذارد (3). در طول مرحله فولیکول، سلول اندومتر تحت تاثیر استروژن تکثیر می شود، اما بعد از تخمک گذاری، ترشح پروژسترون باعث تحریک تغییرات مورفولوژیکی اضافی در اندومتری می شود.


درمان خونریزی کم قاعدگی و راه های جلوگیری از آن

پس از چرخه تخمک گذاری، قاعدگی اغلب به علت خروج پروژسترون است، که باعث ایجاد یک سری از حوادث مرتبط با استرس زایمان، تغییرات سیتوکین در اندومتر و مرگ سلولی برنامه ریزی شده (3، 22، 23) می شود. با وجود این روابط زیست شناخت شناخته شده، مطالعات اندکی به دانش ما ارتباط بین تغییرات درمان خونریزی کم قاعدگی هورمونی و الگوهای خونریزی را ارزیابی کرده اند هدف از این مطالعه، تجزیه و تحلیل الگوهای خونریزی قاعدگی، بروز لکه بینی و ارتباط با هورمون های جنسی در میان زنان سالم یا مننژیت مبتلا به سیکل های قاعدگی منظم خود گزارش شده است.


منابع : کم شدن خونریزی قاعدگیراهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگیعلت کوتاه شدن دوره پریوددرمان خونریزی کم در دوران قاعدگیدرمان خونریزی کم قاعدگیعلت قطع شدن پریود در روز سومدرمان کم آمدن پریودخونریزی سیاه پریود, چرا خونریزی پریودم کم شده

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لینکدونی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 1,566
  • بازدید کلی : 25,706