loading...
دکتر سلام | مجله پزشکی
دکتر سلام بازدید : 65 چهارشنبه 10 مرداد 1397 نظرات (0)

در مورد تداخلات دارویی و تداخلات غذایی داروی پردنیزولون چه می دانید؟ اگر این دارو را مصرف می کنید لازم است که توجه داشته باشید که با بعضی از داروها و غذاها تداخل داشته و اگر آنها را با هم مصرف کنید دچار مشکلات عدیده ای می شوید.


پردنیزولون چیست؟ + تداخلات دارویی این دارو

نوک قطره ای را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن شکسته نشده یا ترک خورده است. از دست دادن نوک قطره دهنده در برابر چشم یا هر چیز دیگر اجتناب کنید قطره های چشم و قطره چکان باید تمیز نگه داشته شوند. در حالی که سر خود را به عقب برگردانید، با پایین انگشتان دست خود را به انگشتان دست خود بکشید. پردنیزولون قطره چکان را با دست دیگر نگه دارید تا نزدیک به چشم بدون دست زدن به آن باشد. انگشتان باقی مانده آن دست را روی صورت خود قرار دهید. هنگام نگاه کردن، به آرامی قطره چکان را فشار دهید تا یک قطره تنها در جیب ساخته شده توسط پلک پایین قرار بگیرد. انگشت اشاره خود را از پلک پایین تر بردارید.


قطره پردنيزولون + تداخلات دارویی این دارو

چشم خود را برای 2 تا 3 دقیقه ببندید و سرتان را به سمت پایین بچرخانید. سعی نکنید پلک زده یا پلک بزنید یک انگشت را روی مجرای اشک قرار دهید و فشار ملایم را اعمال کنید. هر مایع اضافی را از چهره خود با یک بافت پاک کنید. اگر شما از بیش از یک قطره در همان چشم استفاده کنید، حداقل 5 دقیقه قبل از تزریق قطره بعدی صبر کنید. قطره پردنيزولون کپسول روی بطری قطره ای را جایگزین کنید و سفت کنید. نوشیدن قطره چکان را پاک نکنید یا شستشو ندهید. دست ها را برای حذف هر گونه دارو بشویید. پماد چشم را روی آن قرار دهید، این مراحل را دنبال کنید: دست ها را به طور کامل با صابون و آب بشویید. از یک آینه استفاده کنید یا شخص دیگری از پماد استفاده کنید.


قرص پردنیزولون برای کودکان + تداخلات دارویی این دارو

شما باید هر بار که به یک پزشک مراجعه می کنید یا در بیمارستان بستری هستید، این لیست را با شما همراه داشته باشید. همچنین اطلاعات مهمی برای حمل و نقل در موارد اضطراری است. پیشزونولون متعلق به گروهی از داروهایی به نام کورتیکواستروئیدها است. گاهی اوقات به عنوان یک استروئید خوراکی یا به سادگی یک استروئید نامیده می شود. استروئیدهای خوراکی برای درمان تعداد زیادی از شرایط استفاده می شود. قرص پردنیزولون برای کودکان بعضی از داروها برای افرادی که دارای شرایط خاصی نیستند، مناسب نیستند و گاهی اوقات ممکن است از دارو استفاده شود، اگر مراقبت بیشتری صورت گیرد. به همین علت، قبل از شروع مصرف پردنیزولون، مهم است که پزشک شما بداند: اگر باردار هستید، سعی کنید برای یک کودک یا تغذیه با شیر مادر استفاده کنید.


چگونه قرص پردنیزولون را قطع کنیم + تداخلات دارویی این دارو

بعضی از نمونه ها عبارتند از: آسم، بیماری های التهابی روده (به عنوان مثال بیماری کرون، کولیت زخمی)، بیماری های خودایمنی (مثلا لوپوس اريتماتوز سیستمیک (SLE)، سارکوئیدوز)، بیماری های مفصلی و عضلانی (به عنوان مثال، آرتریت روماتوئید) و آلرژی . آنها همچنین در چگونه قرص پردنیزولون را قطع کنیم درمان بعضی از سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرند. استروئیدها بخشی از طریق سرکوب سیستم ایمنی بدن خود کار می کنند و این موجب تورم و التهاب می شود. همچنین تعدادی از جزوه های پزشکی جداگانه وجود دارد که اطلاعاتی در مورد فرمول های دیگر پردنیزولون ارائه می دهند. این ها عبارتند از فوم مقعدی پیشینسولون، آنمی و حاملگی، قطره چشم پردنیزولون برای التهاب و قطره های گوش پیش بینیون.


قرص پردنیزولون در بارداری + تداخلات دارویی این دارو

چه باید در مورد ذخیره و دفع این دارو بدانید؟ این دارو را در ظرفی که در آن قرار گرفته است، محکم بسته و در دسترس کودکان قرار دهید. نگه داشتن آن در دمای اتاق و دور از گرمای بیش از حد و رطوبت (نه در حمام). مهم است که تمام داروها را از بین ندهید و از کودکان به عنوان بسیاری از ظروف نگهداری کنید قرص پردنیزولون در بارداری (مانند مصرف کنندگان قرص هفتگی و کسانی که برای قطره چشم، کرم ها، تکه ها و انالایزرها) کودک مقاوم نیستند و بچه های کوچک می توانند به آسانی آنها را باز کنند. برای محافظت از کودکان جوان در معرض مسمومیت، همیشه قفل های ایمنی را ببندید و بلافاصله دارو را در یک مکان امن قرار دهید - یکی از آن ها که دور و دور از دید و رسیدن آن است


منابع :پردنیزولون , پردنیزولون چیست, قطره پردنيزولون, قرص پردنیزولون برای کودکان, چگونه قرص پردنیزولون را قطع کنیم, قرص پردنیزولون در بارداری, بهترین زمان مصرف قرص پردنیزولون, قرص پردنیزولون و جوشقرص پردنیزولون برای سرفهقرص prednisone,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لینکدونی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 357
  • بازدید ماه : 497
  • بازدید سال : 2,054
  • بازدید کلی : 26,194