loading...
دکتر سلام | مجله پزشکی
دکتر سلام بازدید : 59 یکشنبه 11 شهریور 1397 نظرات (0)

مشکلات فیزیکی نیز می تواند از دلایل نادر  پریود نشدن  باشد. به ندرت، ممکن است به دلیل شکل یا مسائل دیگر مربوط به واژن، تخمدانها، لوله های رحم یا رحم، فرد دوره ای نداشته باشد. فرد ممكن است بافت اضافی داشته باشد كه دچار مشکلات باز كردن، مسدود كردن یا مسائل فیزیکی شده باشد. پزشکتان می تواند به بررسی این موضوع بپردازند این مشکلات ممکن است دلیل رخ ندادن دوره باشد.


پریود نشدن و نحوه درمان آن

اگر زمانی که دوره خود را تجربه می کنید، دچار اختلال جنسی می شوید، می دانید که تنها نیستید. ممکن است مفید باشد برای بررسی منابع ما و پیدا کردن یک دکتر دوستانه در منطقه خود را که شما می توانید صحبت کنید.هنگامی که می توانم باردار در طول دوره قاعدگی من باردار شدن شما بیشترین احتمال باردار شدن در روزهای پیش از تخمک گذاری (هنگامی که تخمدان شما یک تخم مرغ بالغ را آزاد می کند) - پریود نشدن این روزهای بارور نامیده می شود. تخمک شما حدود یک روز پس از آن که از تخمدان شما آزاد می شود، زندگی می کند و اسپرم در رحم و لوله های فالوپ می تواند حدود 6 روز پس از زایمان زندگی کند. بنابراین معمولا می توانید برای 6 روز هر چرخه قاعدگی باردار شوید: 5 روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری. شما همچنین می توانید یک روز یا بیشتر پس از تخمک گذاری باردار شوید، اما کمتر احتمال دارد. تخمک معمولا حدود 14 روز قبل از شروع دوره شما اتفاق می افتد، اما بدن هر فرد متفاوت است. شما ممکن است تخمک گذاری کنید


قطع پریود و نحوه درمان آن

آرلیتر یا بعدا، بسته به طول چرخه قاعدگی شما. بسیاری از مردم دوره های قاعدگی و سایر نشانه های باروری را پیگیری می کنند تا زمانی که تخمک گذاری می شود، آنها را تشخیص دهند. این به معنای آگاهی باروری است - برخی از افراد برای جلوگیری از بارداری از آن استفاده می کنند، و قطع پریود دیگران از آن برای تلاش برای باردار بودن استفاده می کنند. برنامه ما را بررسی کنید، که چیدمان چرخه خود را آسان می کند و روزهای بارور شما را تشخیص می دهد. برخی افراد چرخه بسیار منظم دارند و چرخه های دیگر افراد از ماه تا ماه متفاوت است. این واقعا معمول است که جوانان دوره های نامنظم داشته باشند. از آنجا که دوره شما می تواند غیر قابل پیش بینی باشد، سخت است بدانید زمانی که شما تخمک گذاری می کنید (حتی اگر شما دقت پیگیری چرخه قاعدگی خود را).


درمان پریود نشدن و نحوه درمان آن

و افرادی که قبلا دریافت کرده اند، می توانند از انواع خاصی از کنترل های زایمان (مانند ایمپلنت یا IUD هورمونی) استفاده کنند که به کاهش و یا متوقف کردن دوره ها کمک می کند. درمان جایگزینی هورمون، مانند مصرف تستوسترون، ممکن است دوره شما را نیز متوقف کند. اگر شروع به مصرف تستوسترون کنید، دوره شما از بین خواهد رفت. اما این برگشت پذیر است - اگر شما مصرف تستوسترون را متوقف کنید، درمان پریود نشدن دوره شما دوباره خواهد آمد. قبل از آنکه بتواند خوب عمل کند، تغییرات در چرخه قاعدگی شما ممکن است رخ دهد. دوره ها در طول زمان سبک تر و کوتاه تر می شوند یا زمانی که شما آن را انتظار نداشته باشید. شما ممکن است هر بار یک بار در معرض لکه بینی یا گرفتگی عضلانی قرار داشته باشید تا زمانی که دوره طولانی خود را قطع نکنید و گاهی حتی پس از اینکه متوقف شد، این طبیعی است. تزریق تستوسترون باعث می شود که دوره های شما سریعتر از کرم تستوسترون برطرف شود.


خطر پریود نشدن و نحوه درمان آن

در مورد منوپوز بیشتر بخوانید. دوره شما ممکن است شروع و متوقف شود در حالی که زمان آن را برای دیگر افراد مرتبط با شما مانند مادرم یا خواهرانتان متوقف کرده است. آیا بچه های فرانسوی یک دوره را دریافت می کنند؟ نه همه کسانی که یک دوره را به عنوان یک دختر یا زن تشخیص می دهند . مردان ترنسنده و افراد جنسیتی که دارای رحم، واژن، لوله های فالوپ، و تخمدان نیز دوره های خود را دریافت می کنند. داشتن یک دوره خطر پریود نشدن می تواند تجربه ای استرس زا برای برخی از مردم باشد، زیرا یادآوری می کند که بدن آنها با هویت جنسیتی آنها مطابقت ندارد ناراحتی و اضطراب گاهی اوقات نامناسب جنسی است. دیگر افراد ترانس ممکن است از دوره های خود ناراحت نشوند. هر واکنش طبیعی است و خوب است. گاهی اوقات افرادی که به بلوغ نرسیده اند، هورمون ها (بلوکه کننده بلوغ) را برای جلوگیری از همه تغییرات جنس مذکر که در طول بلوغ اتفاق می افتد، از جمله دوره ها می گیرند.


منابع :  پریود نشدنقطع پریوددرمان پریود نشدنخطر پریود نشدنپریود نشدن و حاملگیعوارض پریود نشدن طولانی مدتعلت پریود نشدن طولانی چیستدرمان گیاهی پریود نشدن,علت پریود نشدن دختر مجرد

برچسب ها پریود نشدن ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لینکدونی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 480
  • بازدید سال : 2,037
  • بازدید کلی : 26,177