loading...
دکتر سلام | مجله پزشکی
دکتر سلام بازدید : 92 پنجشنبه 22 شهریور 1397 نظرات (0)

چگونه میتوان سندرم تونل کارپال  درمان می شود؟ با تغییر سبک زندگی این امر میسر می شود. اگر علائم شما به علت حرکت تکراری باشد شما باید سبک کار و زندگی خود را تغییر دهید. ، می توانید از فواصل استراحت مکرر استفاده کنید یا فعالیت کمی که موجب درد می شود انجام دهید. برخی از تمرین های کشش و تقویت نیز می توانند کمک کنند. با دکتر خود در این مورد صحبت کنید.


سندرم تونل کارپال و نحوه درمان

داروهای بیش از حد. در شرایط خاص، داروها می توانند درد و تورم همراه با سندرم تونل کارپ را کاهش دهند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن و دیگر داروهای ضد درد غیر تجویز، ممکن است برخی از تسکین های کوتاه مدت را از ناراحتی ارائه دهند، اما برای درمان CTS خود تجویز نشده است. کورتیکواستروئید ها (مانند پردنیزون) یا داروهای لیدوکائین می توانند به طور مستقیم به مچ دست یا سندرم تونل کارپال داخل دهان (در مورد پردنیزون) تزریق شوند تا فشار عصب مدینی در افراد مبتلا به علائم خفیف یا متناوب کاهش یابد. (احتیاط: افراد مبتلا به دیابت و افرادی که ممکن است مستعد ابتلا به دیابت باشند باید توجه داشته باشند که استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها می تواند تنظیم مقادیر انسولین را دشوار کند.) درمان های جایگزین. نشان داده شده است که یوگا باعث کاهش درد و افزایش قدرت گرفتن در میان کسانی که با CTS. بعضی از افراد با استفاده از طب سوزنی و مراقبت از کایروپراکتیک، امدادرسانی می کنند، اما اثربخشی این درمان ها غلط است.


ورزش برای سندرم تونل کارپال و نحوه درمان

الکترومیوگرافی یک تکنیک ضبط ویژه ای است که فعالیت الکتریکی فیبرهای عضلانی را تشخیص می دهد و می تواند شدت آسیب به عصب مدیا را تعیین کند. تصویربرداری التراسونویی می تواند اندازه غیرطبیعی عصب مدیا را نشان دهد. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) میتواند نشانگر آناتومی مچ باشد اما تا به امروز در تشخیص سندرم تونل کارپال به طور خاص مفید نبوده است. چگونه سندرم تونل کارپ درمان می شود؟ ورزش برای سندرم تونل کارپال درمان برای سندرم تونل کارپال باید در اسرع وقت شروع شود . علل اصلی آن مانند دیابت یا آرتریت باید در ابتدا درمان شوند. درمان های غیر جراحی اسپاسم. درمان اولیه معمولا یک پلاکت در شب است. اجتناب از فعالیت های روزانه که ممکن است علائم را تحریک کند. بعضی از افراد با ناراحتی جزئی ممکن است بخواهند از وظایف مکرر را ترک کنند تا دستان خود را ببندند. اگر مچ دست قرمز، گرم و تورم باشد، استفاده از بسته های خنک می تواند کمک کند.


سندرم تونل کارپال در بارداری و نحوه درمان

آزمایشات خاص ممکن است نشانه های CTS را باز تولید کنند. در آزمایش تینل، پزشک بر روی عصب مدیا در مچ دست فرد میچرخد. تست مثبت است وقتی سوزش در انگشتان آسیب دیده رخ می دهد. مانور فالن (یا آزمون مچ دست فلکسن) شامل است من فرد را که پشت دست و انگشتانش را با فشار مچ دست خود تا آنجا که ممکن است خم می کند، فشار می دهد. این آزمون مثبت است در صورتی که سوزن یا بیحسی سندرم تونل کارپال در بارداری در انگشتان آسیب دیده در عرض 1-2 دقیقه رخ می دهد. پزشکان همچنین ممکن است از افراد بخواهند سعی کنند جنبشی را ایجاد کنند که علائم را نشان می دهد. آزمایش های الکترودهای تشخیص ممکن است به تایید تشخیص CTS کمک کنند. مطالعه هدایت عصبی، فعالیت الکتریکی اعصاب و عضلات را با ارزیابی توانایی عصب برای ارسال سیگنال در امتداد عصب یا عضله اندازه گیری می کند.


سندرم تونل کارپال پا و نحوه درمان

در حقیقت، سندرم تونل کارپال در میان مونتاژورها سه برابر بیشتر از پرسنل داده ورودی است. چگونه تشخیص سندرم تونل کارپ تشخیص داده می شود؟ تشخیص زودهنگام و درمان برای جلوگیری از آسیب دائمی به عصب مدون ضروری است. تاریخچه پزشکی و معاینه فیزیکی دست ها، سلاح ها، شانه ها و گردن می تواند تعیین کند که آیا ناراحتی فرد مربوط به فعالیت های روزانه است یا به یک اختلال زمینه ای، و می تواند سندرم تونل کارپال پا شرایط دیگری را که موجب علائم مشابه می شود، رد کند. مچ دست برای حساسیت، تورم، گرما و تغییر رنگ مورد بررسی قرار می گیرد. هر انگشت باید برای حساسیت مورد آزمایش قرار گیرد و عضلات در پایه دست باید برای قدرت و علائم آتروفی مورد بررسی قرار گیرد. آزمایشات آزمایشگاهی روتین و اشعه ایکس می توانند شکستگی، آرتریت و تشخیص بیماری هایی که می توانند به اعصاب آسیب برسانند، مانند دیابت.


منابع: سندرم تونل کارپالورزش برای سندرم تونل کارپالسندرم تونل کارپال در بارداریسندرم تونل کارپال پادرمان سندرم تونل کارپال در طب سنتیسندرم تونل کارپال بازوعمل جراحی سندرم تونل کارپالمچ بند طبی برای سندرم تونل کارپال

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لینکدونی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 1,568
  • بازدید کلی : 25,708