loading...
دکتر سلام | مجله پزشکی
دکتر سلام بازدید : 85 یکشنبه 21 مرداد 1397 نظرات (0)

یکی از عارضه هایی که داروی پنتوپرازول برای بدن دارد کاهش اسید معده می باشد. همانطور که مطلع هستید اسید معده نه تنها باعث هضم غذا می شود بلکه باکتری ها و میکروب ها را نیز از بین می برد. آیا می دانید اگر با مصرف بیش از حد  داروی پنتوپرازول باکتری های مفید معدتان کاهش پیدا کند مقاومت بدن نیز کم می شود. منابعی از لینک ها و سایت ها:


پنتوپرازول


عوارض پنتوپرازول


قرص پنتوپرازول


پنتوپرازول در بارداری


پنتوپرازول و کاربرد آن

با دو قاشق چای خوری آب سیب حداقل دو بار بیشتر شستشو دهید، به آرامی تکان دادن سرنگ آن را به داخل لوله بکشید. اطمینان حاصل کنید که هیچ دانه ای در سرنگ یا لوله NG وجود ندارد. eMedicineHealthTake the Quest Trouble Eating Healthy Eating: Steps to Boosting the Healthy Bowel پنتوپرازول سلامت گوارش سلامت گوارش: بدترین غذاها برای هضم غذا که باعث اسهال می شود این دارو می تواند شما را به آزمایش غربالگری مثبت دارو برساند. اگر نمونه ای از ادرار برای غربالگری دارو تهیه کنید، به کارکنان آزمایشگاه بگوئید که پنتوپرازول مصرف می کنید. این دارو را برای مدت زمان لازم تجویز کنید. علائم شما ممکن است قبل از اینکه وضعیت کاملا تحت درمان قرار گیرد بهبود یابد.


عوارض پنتوپرازول و کاربرد آن

برای دادن گرانولهای پنتوپرازول از طریق یک لوله تغذیه بینی (NG): سرنگ 60 میلی لیتری را به لوله NG اضافه کنید و پینگر را بردارید. سرنگ را به اندازه کافی بزرگ نگه دارید تا از خم شدن لوله ها جلوگیری شود. گرانول های پنتوپرازول را درون مخزن سرنگ قرار داده و با 2 قاشق چای خوری آب سیب مخلوط کنید. عوارض پنتوپرازول به آرامی شیر یا شلنگ سرنگ را به عنوان لوله آن را می بندد. اضافه کردن 2 قاشق چای خوری دیگر از آب سیب به سرنگ برای کمک به شستشو گرانول از طریق و برای اطمینان از کل پنتوپرازول دوز داده شده است. سرنگ را به عنوان آب به داخل لوله بمالید و یا تکان دهید.


قرص پنتوپرازول و کاربرد آن

قرص را نبخشیدید، جویدن نکنید یا قرص نکنید. کل آن را بلعید. قرص ضد عفونی دارای پوشش ویژه ای برای محافظت از معده شما است. شکستن قرص به این پوشش آسیب می رساند. گرانول دهان باید فقط با سیب یا آب سیب مخلوط شود تا بلع آسان شود. از انواع مایع یا غذای دیگر استفاده نکنید. قرص پنتوپرازول دانه ها را مستقیما بر روی یک قاشق چای خوری سیب زمینی بپاشید و این مخلوط را بلافاصله بدون جویدن فرو برد. یا گرانول را به یک فنجان با 1 قاشق چای خوری آب سیب بمالید، 5 ثانيه هم بزنید و بلافاصله فرو برد. برای اطمینان از اینکه کل دوز دریافت می کنید، یک لیوان آب سیب کمی بیشتر به همان شیشه اضافه کنید، آن را به آرامی چرخانید و بلافاصله بنوشید. مخلوط گرانول را برای استفاده بعدی نجات ندهید.


پنتوپرازول در بارداری و کاربرد آن

BDA بارداری باردی B. انتظار می رود این دارو برای نوزاد متولد نشده باشد. اگر حامله یا در حین درمان باردار هستید، به پزشکتان اطلاع دهید. پانتوپراازول می تواند به شیر مادر منتقل شود و ممکن است به یک کودک پرستار آسیب برساند. از این دارو استفاده نکنید بدون اینکه به پزشکتان اطلاع دهید پنتوپرازول در بارداری که شیر دادن به نوزاد داشته باشید. چگونه باید پانوترازول (پروتونیکس) را مصرف کنم؟ دقیقا همانطور که توسط پزشک شما تجویز شده است. در مقادیر بزرگتر یا کوچکتر و یا طولانی تر از توصیه توصیه نمی شود. دستورالعمل های مربوط به برچسب تجویزی خود را دنبال کنید. قرص پانتوپازول را می توان با غذا یا بدون غذا مصرف کرد. گرانول دهان پانتوپازول باید 30 دقیقه قبل از غذا مصرف شود.


زمان مصرف پنتوپرازول و کاربرد آن

مشخص نیست که آیا پانوترازول عامل اصلی افزایش خطر شکستگی است. قبل از مصرف این دارو، اگر به پوکی استخوان یا استئوپنی (کمبود معدنی استخوانی) مبتلا هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. درمان طولانی مدت با پانوترازول ممکن است برای بدن شما جذب ویتامین B-12 شود، و کمبود این ویتامین . زمان مصرف پنتوپرازول علائم کمبود ویتامین B-12 ممکن است به آرامی ایجاد شود و شامل پوست کم رنگ، ضعف، احساس خستگی، تنگی نفس و سرعت قلب باشد. در صورت نیاز به درمان طولانی مدت پنتوپرازول، با پزشک خود صحبت کنید و نگرانی های مربوط به کمبود ویتامین B-12 را در نظر داشته باشید.


منابع : پنتوپرازول, عوارض پنتوپرازولقرص پنتوپرازولپنتوپرازول در بارداریزمان مصرف پنتوپرازولنحوه مصرف پنتوپرازولپنتوپرازول خارجیجایگزین قرص پنتوپرازولدوز مصرف پنتوپرازولآمپول پنتوپرازولپنتوپرازول ۲۰تفاوت پنتوپرازول با امپرازول

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لینکدونی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 300
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 332
  • بازدید ماه : 472
  • بازدید سال : 2,029
  • بازدید کلی : 26,169